V sredo, 6. septembra, smo imeli učenci 8. razreda tehniški dan na temo astronomije, kozmologije, fizike …
Prvo uro smo se zbrali v učilnici fizike, kjer nam je predavatelj predaval o kozmologiji. Pogovarjali smo se o gravitaciji, masah, začetku vesolja, velikem poku, kroženju planetov, prav tako pa tudi o mišljenju naših prednikov ter o mitih in legendah iz našega vesolja. Ta ura mi je bila zelo všeč, saj je bila zabavna, izvedela pa sem tudi veliko novega.  
Drugo uro smo odšli v telovadnico, v kateri je bil postavljen planetarij. V njem je bilo temno, sedeli smo na blazinah, veliko se nas je kar uleglo na tla in uživalo v prostranstvu zvezd. V planetariju so bili na steno projicirani posnetki planetov, ozvezdij, asteroidov in lun. Tu nam je drug predavatelj na zelo zanimiv način predstavil sestavo osončja ter galaksij, premikanje sonca, trk kamenja in pomen ozvezdij. Nekatere animacije so bile zelo zanimive, saj so izgledale kot 3D. Med njihovim ogledom smo doživeli čudovito popotovanje po vesolju med galaksijami, zvezdami in planeti. Meni se je zdel planetarij zelo zanimiv in realističen.
Tretjo uro (po malici) smo odšli v učilnico kemije, kjer smo se s predavateljico pogovarjali o astronavtih ter njihovi obleki, skafandru. Ugotovili smo, da so skafandri zelo dragi in spoznali, da imajo veliko plasti materialov, ki astronavte ščitijo pred neko oviro, npr. pred toploto, ohlajanjem … Obleka je tudi zelo težka. Pogovarjali smo se o raketah in njihovi sestavi ter zgodovini astronavtov. Meni je bila ta ura najbolj všeč, še posebej zaradi poskusa s tekočim dušikom. Predavateljica je v skledo natočila utekočinjen dušik. Bil je zelo mrzel. Blizu absolutne ničle. Vanj je dala vrtnico, ki se je v nekaj sekundah čisto strdila, in sicer se je takoj zdrobila. Vanj smo dali tudi kos banane, napičen na palico, ki je prav tako takoj postal trd, tako da smo z njim lahko v les zabijali žeblje. Ta ura je bila res poučna.
Četrto uro smo izdelali model rakete iz dveh 1,5l plastenk vode, lepilnega traku, manjšega tulca, kamenčka ter papirnatih kril. Eno plastenko smo prerezali, v zgornji del dali kamenček ter zmečkan lepilni trak. Zalepili smo ga na drugo plastenko in na koncu v isti liniji dodali manjši tulec ter štiri papirnata krila. Eno raketo je tako izdelala skupina, ki je štela tri ali štiri člane. Na koncu smo raketo do polovice napolnili z vodo in odšli ven na šolsko nogometno igrišče. Naše rakete smo v zrak izstrelili s pomočjo pumpe. Bilo je zelo zabavno. Naša raketa je pristala na 2. mestu. Po izstrelitvi raket smo imeli zunaj poskus z laserjem, balonom ter fluorescentnim zelenim flomastrom. Ob stiku z laserjem je balon počil, flomaster pa je oddajal svetlobo lučke.
Tehniški dan mi je bil izredno všeč, ker je bil poučen, zanimiv in hkrati zabaven. V spominu mi je najbolj ostal poskus z utekočinjenim dušikom.

Zapisala: Živa Zagorc, 8. b