V četrtek, 15. septembra, smo učenci osmega razreda obiskali Galerijo Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki. Zjutraj smo se zbrali na šolski avtobusni postaji. Vsak oddelek je imel določeno uro odhoda, zadnja skupina se je iz Šentjerneja odpravila ob 8.40. Avtobus nas je spustil pri bivšem samostanu, ki je že nekaj desetletij galerija.

Ko smo stopili skozi zunanja vrata, smo si ob poti ogledali nenavadne kipe iz lesa. Potem smo že začeli z delavnicami. Prva je bila v delu galerije, kjer je razstavljal akademski slikar in grafik Vladimir Makuc. Makuc je študiral slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani in tam diplomiral leta 1954. Motivi kraške pokrajine, ptičev, ujetih v pasti človeka, goveda in drobnice na ograjenem pašniku so nam bile izziv za lastno poustvarjanje narave, ki jo je človek zaznamoval in izkoristil.

Z dvema barvama voščenk smo poustvarili eno izmed njegovih del. Po koncu prve delavnice smo sedli na klopi samostanskega dvorišča in pojedli šolsko malico.

V naslednji delavnici nam je kustosinja galerije predstavila ustvarjanje Franceta Kralja, slovenskega slikarja, grafika, kiparja in ilustratorja. Kralj je bil v letih 1920-1923 sinonim ekspresionizma na Slovenskem v vseh likovnih zvrsteh. Analizirali smo Kraljeva likovna dela in preučevali slikarjeve likovne prvine in razmišljali o sporočilu, ki ga umetnik posreduje gledalcu v svojem likovnem delu.

Na tretji delavnici smo se posvetili grafiki globokega tiska, mešani tehniki. Najprej smo si ogledali predstavitev grafične tehnike, nato pa dobili nalogo, da na svoji matrici upodobimo eno izmed čustev. Dobili smo z lepilom premazano lepenko in igle ter začeli izdelovati matrico. Na končano matrico smo nanesli dve barvi in drgnili, da je šla barva v globoke dele (zareze), z visokih delov pa smo barvo odstranili. Matrico smo položili na tiskarsko prešo in jo odtisnili na vlažen papir. Končan izdelek smo dali sušit.

Počakali smo na avtobus, ki nas je po 5. šolski uri pripeljal nazaj v Šentjernej. Ta kulturni dan je bil še posebej namenjen temu, da nas spodbudi k razumevanju umetnosti in k likovnemu ustvarjanju.

 

Zoja Hodnik, 8. c